Meeimei

BAKA

Publicerad 2010-01-04 18:03:20 i MAT

"Vi" bakade kladdmuffins. Jag och Sofia gjorde mest haha. Första gången när sofia gjorde så blev det katastrof! Hon la in plåten när det inte ens är 200grader så när jag tog ut den så brände jag mig:(. Hon vet verkligen inte hur man använder ugnen och hon säger att Sonja inte kan baka. Det skulle vara 16 stycken men Sofia säger att det inte räcker... så det blev bara 10 stycken och de flesta var inte "klar". Det ska ju vara 16 ändå om det inte räcker. Hon la nämligen för mycket på de. Så andra gången när jag gjorde så blev det bra(Y) Men 13 stycken xP. Här kommer bilder på de och recepten. Resepten hittade Sonja från Resepten.se.

Här får ni recepten:
Ingredienser:
Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

Sen blir den så:

Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.



Kommentarer

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-01-04 18:11:11

sv: okej men varför fick du inte åka så mkt för då? :P

Postat av: Roberta

Publicerad 2010-01-04 19:36:30

Yours tasted waaay better indeed :D was cool having you guys here, come back anytime :p

Postat av: ;)

Publicerad 2010-01-04 19:54:45

Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskar Miley cyrus! så kolla in min blogg om henne.

Postat av: sara babic

Publicerad 2010-01-04 20:17:22

SV: det är en Nikon D3000 :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela