Meeimei

AWWW! Min bak :(

Publicerad 2010-12-17 18:08:16 i Allmänt

Måndagen den 13:e december åkte vi pulka på idrottslektionen. Jag såg fram emot det och lånade min mormors termobyxor (XD) och tog på mig varma kläder. Första gången var det ok. Andra gången var det också ok. Tredje gången var INTE ok. Jag åkte med min kompis, ner för backen, men plötsligt kände jag att det gjorde ont på baken, svanskotan. Först brydde jag inte om det så mycket, men sedan när jag kom hem började det bli mer ont så varje gång jag sätter mig, hostar, böjer mig eller spänner baken när jag går och sånt, så får jag ont. Varje gång jag sätter mig så måste jag sitta vid sidan, liksom skinkorna, så det inte kommer på svanskotan >.<. Mina föräldrar och min mormor sa till mig att boka tid hos läkaren för att försäkra att min svanskota inte har någon spricka eller något. Men jag tror inte att det gör så himla ont som att den hade spruckit eller något, så jag brydde mig inte så mycket.

Två dagar efter, på onsdagen hade vi SO-lektion. (Den dagen började det liksom läcka, så det gjorde inte lika ont längre.) Det var den sista lektionen, så läraren lät oss hålla lektionen. Vi frågade klassen om vad de ville göra och majoriteten var att leka "minnes-leken" (vet inte vad den heter). Hjälpte till och ställde stolarna och så, men när vi lekte så orkade de flesta inte leka alls :S. Så tillslut avslutade vi leken. Lektionen var 80 minuter, så det var mycket tid kvar. Jag stod mot tavlan och försökte komma på något som vi kunde göra och diskuterade med andra i klassen och läraren. Plötsligt kickade någon min bak, exakt där det gör ont när jag sätter mig osv .Det gjorde så att jag fick mer ont... Hon sa förlåt och så... Men tyvärr så gjorde det så ont så att det kom tårar. Jag grät, både för att det gjorde ont och oron över att jag behöver till läkaren för att svanskotan sprack eller något. "Falsk-skrattade" medan det kom tårar för att täcka det...

Dagen efter, torsdagen(igår), hade vi pyssel på förmiddagen och turnering på eftermiddagen. Den dagen var det först slaskigt och sedan blev det till is. Det var super halt utanför idrottshallen, så jag var nära att halka när jag skulle dit, klarade av det i alla fall. Men efter turneringen var jag liksom helt snurrig, bara för att jag hade sprungit mycket och sovit för lite, så när jag gick så halkade jag. Jag var nära att ta tillbaka balansen, hade några sekunder på mig, men tappade balansen ändå. Under tiden jag försökte ta tillbaka balansen bestämde jag mig hur jag skulle ramla ner... Valde att ramla ner på den vänstra skinkan... Om jag valde att ramla vanligt, mitten, så skulle jag nog ha varit i sjukhuset >.<.

Idag, har jag ont på båda delarna förutom den högra skinkan. What should I do?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela