Meeimei

Dimsum (super lång inlägg(?))

Publicerad 2010-01-30 15:42:50 i MAT

IGÅR

Igår så kom jag hem tolv typ och sov tolv något. Kollade på en "mat show" med mamma och pappa. Vi gick åtta något.

På vägen till Cindy så "lekte vi med snö" xd. Ni vet, den snön i bersjön är jättehårda ovanför. Så vi trampade runt den och sedan försökte ta ut snöbiten så att den inte går sönder (försökte ta så stor som möjligt xd). De liknar faktiskt olika länder :D. Men första gången när vi skulle ta upp den stora snöbiten till Cindy så gick den sönder. Så vi gjorde en ny om och om igen. Till slut gjorde vi en jätte stor och tog upp den. Men när vi skulle lägga ner den stora snöbiten så var det inte så rak (där som vi tänkte lägga snöbiten). Gissa vad som hände? Den gungade och sedan gick en bit sönder xd.

Så vi var hos Cindy typ klockan 9 xd.
När vi kom till Cindy så sjöng de andra. Vi tänkte oxå joina men kunde inte >.<.
Det var ingen plats kvar på soffan! så vi (Lisa, jag och Cindy) satt på trappan och snackade och skrattade och sånt xd. Senare gick vi upp till Cindys rum och läste hennes dagbok! HAHAHAHAHAHAHHA. Alltså när hon var yngre då.
Efter det gick vi ner till vardagsrummet. Då dansade killarna istället att sjunga.
Så Lisa satt på soffan och kollade på de dansa (helt inne på dansen var hon) xd. Cindy sökte på filmer... Sen kom hon in till en sida. Och jag såg att det stog porr hela raden! (Cindy chattade på msn med mobilen då). Sen sa jag till henne och alla vi skrattade ihjäl oss >.<. Det var ungefär så som jag berättade xd.
Vi försökte oxå öppna blip men det gick inte -__-. Men senare gick det. Efter blip så kom Johncolns pappa och hämtade oss (med bil xd).


IDAG

Idag så har Sam kalas (mosters son). Hon ringde till mig och sa till mig att hjälpa henne baka en tårta när jag har tid. Så jag ska gå efter inlägget typ. Förut så gjorde vi (mamma, pappa och jag) "Ha cao!" MUMS :D. Det blev frukost. "Ha cao" är en sort av "Dimsum". Senare ska vi kanske göra "Sui cao" (vet itne om jag stavar rätt). Vi ska göra två sorters av "Sui cao". Med soppa och en bara steka. Goda är de!^^
Tur för Sonja som är här idag ;P. Men hon borde komma tidigare. För då kunde hon smaka på "Ha cao"!
Det finns inget speciallt att blogga om, tror jag. Så här kommer bilderna (från google):

"Sui cao" med soppa

"Sui cao" stekt (utan soppa)

"Ha cao"


Kommentarer

Postat av: Sonja

Publicerad 2010-01-31 15:50:06

SV: för att jag var hos morbror

Postat av: Donkey

Publicerad 2010-02-03 16:55:09

Är det viet eller kanto xD?! Hahah, den första heter hoanh thanh, men de andra e samma xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela