Meeimei

DUSCHA

Publicerad 2010-01-11 18:13:48 i MAT

Idag kommer en ny hk-serie. Den ser roligt ut och den handlar om mat tror jag. Mamma har gjort en sort efterrätt av bönor och en sort ris. Jag tror att det är vietnames efterrätt som heter "zhe dau" xd. Vet inte hur man skriver på vietnamesiska, hoppas att ni vet vad jag menar;P. Det blir nog en bild på efterrätten sen:). Nu ska jag dra och duscha efter blir det fillm och mat^^. Sökte efter "zhe dau" men det kom "che dau" så det är nog så det heter xd.


Filmen heter The Season Of Fate på engelska och 五味人生 på kanto

Kommentarer

Postat av: DimanD

Publicerad 2010-01-11 18:51:13

Hehe vad finns det i?:)

Nej jag är inte asiat, men jag har några vänner som är asiater^^*

Men jag gillar att kolla på asiatiska serier och äter gärna nudlar med ätpinnar hehe:D

Jag är Kurd :)

Postat av: DimanD

Publicerad 2010-01-11 19:15:13

sv; Haha det är min barndomskompis och bästa kompis, Linn Nguyen :D

Alltså i den maträtten zhe dau ?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela